Skládankové učení

 

Se skládankovým učením jsme se setkali poprvé a určitě ne naposledy.

Dnes jsme jeho tajemství využili k zapamatování si básničky

Františka Kábeleho Jablíčka.

 

Později ji budeme využívat také u zpracování odborného textu.

Podstata této metody opět spočívá ve skupinové práci.

 

A jak vše probíhá?

 

Nejprve se děti rozdělí do skupin po čtyřech,

my jsme to měli jednodušší v tom, že už tak sedíme.

V rámci skupiny si rozdělí čísla 1-4.

Pak vytvoří zvláštní skupiny expertů všechny jedničky, dvojky, trojky a čtyřky.

Jejich úkolem je pracovat s konkrétní částí textu a dohodnout se na tom,

jak nejlépe svou část přednést ostatním členům kmenové skupin.

 

 Až budeme pracovat s odborným textem,

budou muset experti po návratu do původních skupin,

 popsat podstatu svého textu (problému),

nejlépe svými slovy,

a říct, k čemu společně např. ve skupině dvojek došli.

Takto postupně získají celkový vhled do problematiky všichni členové původní skupiny.

Společně si vše poskládají, a proto se této metodě říká skládankové učení.

 

Už od pohledu to není nic jednoduchého,

ale tréninkem vše zvládneme.

 

Berme to jako náš 1.úspěšný pokus.

NÁŠ TEXT

 

 

 

 

A.Š.