Skládankové učení
Se skládankovým učením jsme se setkali poprvé a určitě ne naposledy.
Dnes jsme jeho tajemství využili k zapamatování si básničky
Františka Kábeleho Jablíčka.
Později ji budeme využívat také u zpracování odborného textu.
Podstata této metody opět spočívá ve skupinové práci.
A jak vše probíhá?
Nejprve se děti rozdělí do skupin po čtyřech,
my jsme to měli jednodušší v tom, že už tak sedíme.
V rámci skupiny si rozdělí čísla 1-4.
Pak vytvoří zvláštní skupiny expertů všechny jedničky, dvojky, trojky a čtyřky.
Jejich úkolem je pracovat s konkrétní částí textu a dohodnout se na tom,
jak nejlépe svou část přednést ostatním členům kmenové skupin.
Až budeme pracovat s odborným textem,
budou muset experti po návratu do původních skupin,
popsat podstatu svého textu (problému),
nejlépe svými slovy,
a říct, k čemu společně např. ve skupině dvojek došli.
Takto postupně získají celkový vhled do problematiky všichni členové původní skupiny.
Společně si vše poskládají, a proto se této metodě říká skládankové učení.
Už od pohledu to není nic jednoduchého,
ale tréninkem vše zvládneme.
Berme to jako náš 1.úspěšný pokus.
NÁŠ TEXT
A.Š.