Sběrači

 

 

Tak nějak se každé ráno vrháme na koberec,

abychom si každý postupně nasbírali příklady

na sčítání, odčítání, násobení a dělení.

Nezapomínáme ani na trénink doplňování i/y ve slovech

po tvrdých a měkkých souhláskách, doplňování ů/ú/u, ale také párových souhlásek.

 

Možná si říkáte, že to není nic zvláštního,

samozřejmě s vámi souhlasím, ale přece jen se ta naše činnost

odlišuje od běžného psaní do sešitu.

 

Karty máme rozházené po koberci,

každý si jich musí najít od každého druhu 20, ale pouze očima!

Nezbývá tedy než si slova nebo příklady pečlivě opsat a teprve pak počítat.

Pro rychlost využíváme "fixové" tabulky.

Každou "dvacítku" si postupně nechají zkontrolovat.

 

Výhodou tohoto systému opakování je to, že si děti slova vybírají samy,

jsou omezeny pouze kobercovou nabídkou.

A věřte mi, že se nespoléhají jen na jednoduché příklady,

chtějí se jeden před druhým vytáhnout :o))

 

Takto pracujeme více než týden a děti se zlepšují,

nejen díky společné kontrole, ale často si chyby nacházejí vzájemně...

Slýchávám dotazy: "A Č je jaká souhláska? Tak proč tam máš -y?!"

My se prostě učíme společně :o)

 

Děti tato "hra" hrozně baví a vůbec se nepozastavují nadtím, že se vlastně učí...

...žádné vzdechy a dotazy typu: "Proč?" "Tolik?" "Už zas?!!"

Mnohem častěji uslyšíte: "A můžu 30 na dělení?" :o))

A.Š.

klikni